Training pentru funcționarii Primăriei Costești privind audierile publice și managementul finanțelor publice

Miercuri, 15 noiembrie 2017, Institutul de Dezvoltare Urbană a organizat un training intensiv pentru funcționarii publici al Primăriei Costeși și directorii de instituții publice din localitate.

Ambasada Marii Britanii la Chișinău, prin intermediul Fondului pentru Buna Guvernare a selectat Institutul de Dezvoltare Urbană să implementeze proiectul „Îmbunătățirea managementului finanțelor publice locale prin implicarea cetăţenilor şi actorilor locali în planificarea şi executarea bugetelor locale”.

Astfel în cadrul evenimentului, participanții au învățat ce este participarea publică, care sînt formele de participare publică, funcția și scopul audierilor publice în societățile democratice, pașii necesari pentru o audiere publică, etc. Funcționarii au primit materiale informative la subiect și au făcut o simulare practică despre organizarea unei audieri publice privind ”Elaborarea bugetului satului Costești pentru anul 2018”. Zinaida Grigoriță, contabilul-șef al autorității publice a declarat: ”Este un exercițiu bun pentru noi, deoarece nu am organizat niciodată audieri publice pe aceste subiecte, dar sînt binevenite atît pentru informarea cetățenilor, dar și pentru noi deoarece ușurează activitatea ulterioară.”.

Primarul Natalia Petrea, a declarat că: ”Am acceptatcu amre drag  ideea a organiza un astfel de seminar angajaților noștri și ne bucurăm că facem parte din cele 25 de primării beneficiare. Această instruire este de fapt o continuare a proiectului de sporire a transparenței activității Primăriei, care a dat start în primăvara acestui an cu suportul Consiliului Europei. Sper că funcționarii publici vor realiza necesitatea audierilor publice și vor veni cu inițiative fiecare pe domeniul său în cel mai scurt timp”.

Informăm că training-ul a avut loc cu suportul Ambasadei Marii Britanii în Moldova prin intermediul Fondului pentru Buna Guvernare și Institutul de Dezvoltare Urbană. Scopul proiectului este de a spori gradul de implicare publică în procesul de planificare a bugetelor locale, de a creşte capacitățile Administraţiilor Publice Locale (APL) în organizarea audierilor publice ale bugetului local şi de a acorda suport comunităților beneficiare în planificarea bugetelor locale și creșterea veniturilor în buget.

DISTRIBUIE

RAPORTEAZĂ O PROBLEMĂ

Edit Location

×
Delete this location